
Ce vor bărbaţii de la Black Friday: electronice, electronice auto şi televizoare
Daedalus a făcut un studiu despre preferinţele potenţialilor cumpărători de Black Friday, cu accent pe prima vineri a evenimentului (presupunând că va mai exista ceva şi pe 29), adică pe 22 noiembrie. Cu rezultate destul de surprinzătoare: nu produsele IT&C (smartphoneuri, tablete, laptopuri) sunt cele mai căutate, aşa cum anunţă unele magazine de profil, cu electronicele şi electrocasnicele. Şi accesoriile auto, în cazul bărbaţilor, electrocasnicele mici apărând în topul preferinţelor femeilor.
Daedalus a făcut un studiu despre preferinţele potenţialilor cumpărători de Black Friday, cu accent pe prima vineri a evenimentului (presupunând că va mai exista ceva şi pe 29), adică pe 22 noiembrie. Cu rezultate destul de surprinzătoare: nu produsele IT&C (smartphoneuri, tablete, laptopuri) sunt cele mai căutate, aşa cum anunţă unele magazine de profil, cu electronicele şi electrocasnicele. Şi accesoriile auto, în cazul bărbaţilor, electrocasnicele mici apărând în topul preferinţelor femeilor.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani, cu acces la telefon mobil, în perioada: 8-13 noiembrie, iar eroarea de eşantionare este de +/-2,2%. Partea bună este că evenimentul se bucură de notorietate, mai ales în segmentul 18 – 24 de ani, unde găsim peste 60% dintre tineri care stau cu ochii pe reduceri.
Informaţia a fost deja receptată de toţi potenţialii cumpărători, însă bărbaţii sunt mult mai decişi să cumpere, cu o pondere de 17% din total, în timp ce la femei procentul se opreşte la 10%. Probabil că este o consecinţă directă a faptului că principalele vânzări sunt în zona electronice/IT&C/electrocasnice şi se ştie că bărbaţii sunt doar nişte copii mari, încântaţi de faptul că pot achiziţiona un lucru care nu le este neapărat necesat, dar măcar e ieftin! Femeile, în schimb, au reduceri la haine mai tot timpul, aşa se explică şi preferinţa de cumpărare a electrocasnicelor mici de Black Friday (nu neapărat necesare în bucătărie sau în casă, dar bune dacă sunt ieftine).
Notorietatea evenimentului Black Friday, anunţat anul acesta pe 22 noiembrie, a crescut pe piaţa românească. Aproximativ 4,2 milioane de români şi-au manifestat intenţia de a face cumpărături cu ocazia Black Friday, în contextul în care aproximativ 7,4 milioane de români cunosc semnificaţia evenimentului. Aproximativ 17% dintre respondenţii bărbaţi au afirmat că vor face „cu siguranţă” cumpărături de Black Friday, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie. „Probabil că voi cumpăra” a fost răspunsul dat de 41,3% dintre barbaţi şi de 42,6% dintre femei.
Mai sunt destule magazine care organizeaza Black Friday 2013, o sa va dau o lista cu acetea.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu